10. elokuuta 2012

Hullu idea.


(Kuvat piristeenä, ei liity aiheeseen juuri mitenkään)


Maailma tulvii sosiaalista mediaa. Yhteyden pito ja uutisointi on niin nopeaa, vaivatonta ja vaan niin sähköistä, abstraktia. Kuulumisia vaihdetaan facebookissa ja uusiin ihmisiin tutustutaan netissä.

Mulla on pitkään pyörinyt ajatus, että haluan rikkoa tätä kaavaa! Haluan olla todella vanhanaikainen: HALUAISIN KIRJEKAVERIN. Miettikää miten ihanaa olisi, kun se kirje kolahtaisi konkreettisesti postilaatikkoon sähköisen viestin sijaan. Voisi sitä sitten illalla kynttilän valossa lueskella ja vastattaessa käyttää luovuutta materiaalin suhteen. Se toisi paljon enemmän ihmisen omaa persoonaa esille, kuin tämä valkoiselle pohjalle kirjoitettu musta Times -fontti (tai mikä valmis fontti ikinä onkaan).

Jos jollain muulla siellä on yhtä hörhö ajatusmaailma kun mulla ja haluaisi päästä kirjoittaan konkeettisesti kirjeitä niin laita mulle sähköpostia (löytyy tuolta oikealta)! Vitsit että ilahtuisin, mutta jos joudun tajuamaa että oon yksin näiden kirje haahuilujen kanssa niin pakko kai tottua sitten siihenkin. Kun kuitenkin 2000-lukua eletään, sähköisen median keskellä. Onko kirjekavereita enää edes lapsillakaan? Minun lapsuudessani ainakin oli.

4 kommenttia:

  1. Oi ihana :) Miulla on vielä jäljellä enää yksi kirjekaveri :) Ihana tunne kun postissa huomaa laskujen joukosta pienemmän käsinkirjoitetun kirjekuoren :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihanaa nimenomaan! Harmittaa kun mun lapsuusajan kirjakaveri jutut lopahti jostain syystä. Ja jus tollanen piristys arkeen ois ihan parasta siellä postin seassa :)

      Ihanaa kun sulla on vielä kirjekaveri, pidä siitä kii!

      Poista