17. huhtikuuta 2011

Toivepostaus; hiukset

Mun hiukset on saanu ihmeellisen paljo huomiota täällä blogin puolella! Ne ei oo ikinä saanut niin paljoa kehuja :) Muutamat on olleet kiinnostuneita myös siitä miten hoidan näitä, joten toiveesta tein hiuksista ihan oman postauksen! Älkää odottako mitään suurta, nimittäin en oikeesti tee näille edes mitään ihmeellistä. Ja niin, mulla on vaan omaa tukkaa päässä, ei mitään pidennyksiä tai lisäkkeitä :) Siitäkin on kyselty pari kertaa.

Ensin vähän aineista joita käytän, sitten kampauksista.

Photobucket

Hiusten pesuun käytän Four reasons tuuheuttavaa shampoota. Tuuheuttava shampoo sen takia, että mulla on oikeesti tosi ohuet hiukset. En luota, että mikään shampoo tai tökötti sais oikeesti ohuita hiuksia kovinkaan tuuheiksi. Kertokaa, jos tiedätte jonkin OIKEESTI toimivaks todetun tuotteen! Tää shampoo tekee hiukse tkuitenkin vähän tuuheemman olosiks ja kivasti käsiteltävät :) Pestävää hoitoainetta en käytä, koska ne tekee hiukset kiiltäviks ja liukkaiks (=ohuiksi), joten käytän paljo mieluummin hiuksiin jätettävää Four reasons kosteuttavaa hoitosuihketta, joka jättää hiukset ilmaviksi :) Kosteuttaa siis kuivia latvoja.
Näitä Four reasons tuotteita on kai nyt kehuttu maasta taivaisiin, varsinkin sen jälkeen kun voitti jotain tuolla pakkaussuunnittelulla. Ite käytin näitä tuotteita jo ennen tätä kohua (vanhoissa purkeissa). Nää on mun mielestä ihan kohtuu hintasiakin!

Photobucket

Latvat suojaan Schwarzkopfin latvasuojalla. Pitkiin hiuksiin tulee helposti kakshaarasia, koska kasvatan näitä edelleen enkä millään raaskis leikata kärsineitäkään latvoja pois :( Pakko kuitenkin on, sillä eiväthän ne muuten kasva ja vasta vähän aikaa sitten taas suoritin latvahuollon! Tää latvasuoja korjaa vaurioituneit latvoja ja vahvistaa niitä :)

Photobucket

Käytän Seppälästä ostettua Proffs lakkaa, jonka oon todennu todella hyväks hinta laatu suhteeltaan! Ennen ostin lakankin parturikampaamoista, mutta sitten äiti sai joltain vinkin tästä lakasta, ja vaihdettii kaikki siihen :) Niin hyvää se on, suosittelen! Ennen tätä sai 5e purkki, mut nykyään se on 6e. Todella pitävä lakka.
Tää toinen lakka onkin sitten huonointa lakkaa ikinä! En suosittele kenellekkään :D Käytän tätä ainoastaan tukea antavana tököttinä, en osaa selittää, koska en osaa käyttää muotovaahtoa ym. No okei, nyt tulee karmiva totuus miten teen mun hiuksista tuuheat. Tupeeraan hiukset aina puolmärkinä tai heti föönauksen jälkeen, jolloin hius on märkä vielä sisältä, ja käytän tätä lakkaa siinä hommassa. Oon tietoinen miten se vaurioittaa hiuksia, älkää tappako mua.

Photobucket

Lasken nää myös hiustenhoidoks, koska näiden pitäs vaikuttaa vahvistavasti myös hiuksiin. Oon ostanut nää jo aikoja sitten, mutten oo saanut aikaseks aloittaa kuuria. Alotan kyl lähipäivinä :)

Photobucket

Tässä vielä tuotteita, joita käytän hiusten laittoon ja muotoiluun!


Sitten kampauksia, joita käytän useimmin! Teen mun hiuksille ihan liian vähän siihen nähden, että saisin varmast paljon kivoja kampauksia pitkillä hiuksilla :) Tyydyn helpost yksinkertasii ratkasuihin.

Photobucket

Useinmiten mulla on hiukset ihan tavallisesti auki. Toisessa kuvassa hiukset on suoristettu suoristusraudalla, ensimmäisessä ei. Mulla on aika suorat hiukset joten ero ei oo päätä huimaava, mutta kun niitä ei suorista ne on hiukan elävämmät. Suoristettuina ne vain roikkuu tylsästi. Haluaisin ostaa Four reasons lämpösuojaa, mutten vielä oo saanu aikaseks. Nyt meillä on jotain Wellan muotoilevaa lämpösuojaa josta en tykkää yhtään ja en sitä kyllä käytäkkään!

Photobucket

Etuhiuksille teen usein pikku muutoksia, jos ne ei osaa esim käyttäytyä. Oon ihan vaan suoristusraudalla kääntänyt niitä tollain "putkelle/kiharalle" niinkuin ekasta kuvasta näkyy. Toisinaan myös heitän koko etuhiukset päälaelle pinnillä, mutta tässä mun koko naama ja otsa tulee näkyviin, hmm.

Photobucket

Viimeistä viedään! Munaponnarin (ensimmäisen kuva) vedän silloinkuin on huono hiuspäivä! Mun pää siis oikeesti näyttää ihan munalta ja otsa+naama loistaa ihan paljaana, joten en tunne itteäni kovinkaan viehkeäksi. Paljon useammin pidän hiuksia ponnarilla tuolleen, että jätän etuhiukset vapaiksi :)

Onnittelut kuka jaksoi koko postauksen sanasta sanaan lukea, ja jaksoi katsella mun hemaisevia ilmeitä noissa kampaus kuvissa ! Kampauksista vielä sen verran että oon nyt opetellut käyttämään enemmän kiharoita ja kaikkia lettikampauksia (ehdoton suosikki kalanruotoletti!!) :)  Niitä näkyy sitten blogissa ehkä myöhemmin. Mutta, mikä kampaus/look sopii teidän mielestä mulle parhaiten? :) Ois kiva kuulla!
Nyt lähen nauttimaan aurinkoisesta sunnuntaista!

25 kommenttia:

  1. vähän kivat hiukset (= mu mielest parhaite sopii toi kuva mis o etuhiukset tollai taivutettu/kiharrettu (:

    VastaaPoista
  2. annimo; hiii kiitos :-) mäkin tykkään noista taivutetuista etuhiuksista kyllä!

    VastaaPoista
  3. mun mielestä noi suoristeut on näteimmät!! :) ja toi taivutus kans.. Mun pitäs ostaa joku minisuokkari, et saisin tehtyy tollee, koska mun rtuhiukset on ihan kököt muuten.. Ja kalanruotoletti on ihana! Harmi kun mun hiukset on tämmööset tyngät.. Meinailen kyl kasvattaa..

    VastaaPoista
  4. Ronja; kiitti mielipiteestä :):) mä teen ton taivutuksen ihan normilla suoristusraudalla, mut pienellä ois varmasti helpompi tehä ja tulis varmaan nätimpiki :) Ja eikun vaan kanvattamaan, saattaa tuntua ikuisuudelta mut se kyllä palkitaan!

    VastaaPoista
  5. musta sulle kaikista parhaiten sopii ihan hiukset tavallisimmillaan! :)

    VastaaPoista
  6. Sanni; tää on vähän tylsää ja pelottavaa mut niin munkin mielestä! ja sillai mä kaik useiten näit pidänkin :D välillä kyl vaihtelu virkistää :)

    VastaaPoista
  7. sulle sopii tosi hyvin tuolleen luonnollisesti niinkuin ekassa kuvassa, ja sitten tuo että otsatukka on 'putkella'! :)

    VastaaPoista
  8. Mä oon Sannin kanssa samoilla linjoilla, sun hiukset on tosi kivat ihan ilman mitään erityistä laittamistakin! mutta näistä kampauksista toi etuhiukset päälaelle on mun mielestäni paras :-)

    VastaaPoista
  9. Anonyymi; kiiitti :> ne onkin saanu suurimman suosion :) luonnollinen on kiva, oon luonnonlapsi.

    minna; no kiva :) pelkäsin että kaikki on ihan kyllästyneitä kun mun hiukset on aina ihan tavallisesti :D

    VastaaPoista
  10. mäkin tykkään sun tukasta eniten ihan basicinä! :--) se korostaa sun kasvonpiirteitä sillon parhaiten. kauniita kuvia! :--)

    VastaaPoista
  11. Paula; korostaa kasvonpiirteitä, kivasti sanottu, kiitos :) !

    VastaaPoista
  12. Saanko kysyä missä asut? :) ja sulla on tosi lupaavan kiva blogi !

    VastaaPoista
  13. Anonyymi; tottakai saa kysyä :) asun kouvolassa, en missään keskustassa vaan aika maalla syrjäsessä. ihanasti sanottu kiitos! :)

    VastaaPoista
  14. Tosi ihana blogi sulla, jään seurailee! Ja mul on vähän sama ongelma yo-mekon kanssa, kun tilasin H&M:ltä yhen ihanan, mut en tiiä sitten onko se vähän riski, jos sitten jollain muullakin on tai että onks se sit tarpeeks juhlava. Mutta sun mekkovaihtoehto näytti kyllä ihanalta! :-)

    VastaaPoista
  15. Johanna; ihanaaihanaa kiiiitos :):) noi kysymykset kuulostaa tutuilta, oon miettiny ihan samoja! uskon et h&m:ltäkin saa tarpeeks juhlavia mekkoja yo mekoksi, mut siitä sitten en tiedä, kuinka moni muu on aatellu samoin. ois kyllä aika huonoa tuuria, jos ihan samanlainen mekko sattuu jollekkin :/ meillä kävi koulussa vanhojen tansseissa yhdillä tytöillä niin, eri väreissä kylläki, mut kyllä siitä selvittiin :)

    VastaaPoista
  16. iiihana blogi sulla, selasin alusta loppuun ! Merkkaan kyllä itteni lukijaksi :) Ja muuten tosta piimax jutusta ni en tiedä auttaako tai sitten oon vaan kärsimätön :D vetelin noita joku 3kk mut en kyllä huomannut eroa. Ehkä pitää alottaa uudestaan ja vetää koko purkki loppuun...

    VastaaPoista
  17. Eve; kiiitos paljon, tykkäsin kans sun blogista ja aloin lukeakin :-) ja no joo, en kyllä itekkään oota noilta mitään merkittävää tulosta ja ihan hyvä tietää ettei kannatakkaan! jos ei muuta hyötyä niin ainakin sitten se että noissa on tota kalkkia ja d vitamiinia, kun juon maitoa niiin harvoin.

    VastaaPoista
  18. Aloin juuri lukee sun blogias, aivan ihana blogi sulla! :) todellakin ansaittu se 10 kärki Better Together-blogin listoilla! ;)

    VastaaPoista
  19. Heta; Voi kun kauniisti sanottu :') iso kiitos!

    VastaaPoista
  20. Ei sun hiukset kyllä mun mielestään mitkään ohuet ole :) Tosi nätit ja ihana väriset

    VastaaPoista
  21. Linda Maria's; ei nää ihan no can do ohuet olekkaan, mut aika ohuet kuitenki. osaan tehdä nää aika tuuheiks nykyään tolla tappo tekniikalla :D jos antaisin hiusten kuivua luonnollisest ilman mitään toimenpiteitä, en kehtais kattoa itteäni peilistä kun ne nuolee niin ihoa ja kiiltää. kiitos :)

    VastaaPoista
  22. Kaisa; hah, kiitos hurjasti! :-)

    VastaaPoista
  23. hei sulla on ihanat hiukset ja ihana blogi!
    saat uuden lukijan! :)

    VastaaPoista
  24. Silja; voi kiitos hirrrrmusesti :-)

    VastaaPoista