8. helmikuuta 2011

HALUAN!


Mun on varmaan jo vuoden pitänyt hommata kameraani fisu, ja vaikka mulla oiskin ollut varaa siihen oon epäröinyt ja epäröinyt enkä siis tehnyt asialle mitään. Hinta hirvittää valtavasti, sillä katselin että fisut canoniin maksavat käytettyinäkin n. 500e ! Ennemmin satsaan sillä summalla johonkin muuhun, fisu ei kuitenkaa niin käytännöllinen ole.
Jo melko kauan aikaa oon pitäny tätä Lomon "kalansilmäkameraa" ihan vertaa vetävänä vaihtoehtona ja nyt oon alkanu tosissani harkitsemaa sen hankkimista! Tai oikeastaan, otin lomoista vähän enemmän selvää, ja löysin lomography objektiivin canonin adapterin kera. Objektiivi olis parempi kuin kamera, koska haluan kuitenkin kuvat myös digitaalisena ja filmien teettäminen tulis pidemmän päälle tosi kalliiksi. Objektiivi siis on yhtä "lelu" kuin kamerakin, ja maksaakin vain 35e (+adapteri 19e) :) tollaisia "lelukuviahan" objektiivilla vain saa, mutta jokin tollaisessa vitsikkyydessä viehättää. tolla sais varmasti mahtavia (taide)kuvia kun kesäkin on tulossa, ja tosiaan 55e oon todellakin valmis sijoittamaan hankkeeseen viidensadaneuron sijasta :)

En oo kuullut mitään kokemuksia täst yhdistelmästä, joten tulkaa joku heti sanomaan stop hankkeelleni jos oon tekemässä virheen!

Kuvat superkauppa.fi, josta kyseisen tuotteen tilaisin.

P.s. Ihan kunnon postaustakin tulossa :)

9 kommenttia:

  1. samyangin fisu vois olla ihan hyvä vaihtoehto, ja hintakin on vaan vähän päälle 200€ verrattuna canonin omaan fisuun :)

    VastaaPoista
  2. taitai sitte hommaat nikon - canon adapterin ja voit käyttää mun kaikkii objektiivei mukaanlukien fisuu ;)

    VastaaPoista
  3. Milla; oi vitsi, kiitti vinkistä! paljon siedettävämpi hinta jo :)

    Ipsu; idaaaaaaa.. oot ihana ku antaisit mulle sen mahollisuuden mut en tiiä uskallanko! tuntuis että mä omisin sun omaisuutta :-D toisaalt meiän iskäl on kyl noit vanhoi nikonin objektiivei, mut käyköhän ne siihe adapterii

    VastaaPoista
  4. empä tiennytkään tosta lomographyn objektiivista! omistan kyllä tuollaisen lomographyn fisukameran mutta toi objektiivi olisi ollut ihan mahtava!:)

    VastaaPoista
  5. Sanni; omistatko :o ihan mahtavaa! hei oisko sulla mitään mahiksia mitenkään missään lähettää mulle vaikka jotain kuvia näytille millasia kuvia sil ihan oikeesti saa? :) oot niin hyvä kuvaamaanki. toivottavast luet tän kommentin!

    VastaaPoista
  6. hei mä suosittelen kattoo tot samyangin fisuu, mul onse ja se on tosi jees:):) ja se ei oo nii kalliskaa!

    VastaaPoista
  7. ronje; hmm joo oon alkanu miettimää kyl sitäki vaihtoehtoo :) en tiiä vaa miks oon niin "nuuka" et sekin tuntuu täl hetkel kalliilta :D johtuu kyl asenteesta..

    VastaaPoista
  8. Vitsit, mä oon kanssa haaveillu tosta lomosta, se on musta niin siisti! :D

    VastaaPoista
  9. Minna Karoliina; no niin on siisti todellakin :)! viel siistimpää ois omistaa sellanen!

    VastaaPoista